torsdag 19. mars 2015

Oblig 6. Applikasjon til bedrift

Her er min applikasjon til skoleoppgave:

Grenlanddroneservice AS presentasjon/app

Jeg valgte å ta for meg min egen nystartede bedrift siden jeg bruker mye av min fritid på nettopp dette! Tanken med applikasjonen var å beskrive kort og enkelt hva hensikten med bedriften var, og hvordan dronetjenester fungerte og hvilke muligheter som var til stede.



1. Formålet med applikasjonen

Jeg ønsket å gi inntrykk for ukjente å bli kjent med hva droner er og hva droner kan brukes til.  Samtidig spre kunnskap om hvilke muligheter som eksisterer ved å lære kort om tjenestene med kort informasjon.

2. Hvordan løse problemet / omfang

Jeg tenkte en enkel løsning som skulle gi enkel og beskrivende informasjon om firma, hva vi driver med, hva dronefoto er og hva vi har gjort den siste tiden.

3. Funksjonalitet

Oppgaven skulle vise illustrasjoner og informasjon om tema/bedriften. Derfor tenkte jeg at løsningen ble så enkel som mulig med beskrivende tekst og bilder slik at det ikke var noe tvil om hva som skulle frem av informasjon.

4. Design / utseende

Jeg ønsket et design som viste tydelig firmalogo med beskrivende titler for Grenland Droneservice. Fargevalgene ble noe likt tidligere bruk av farger. Lyse/grå/blå/hvit. Jeg måtte også bruke noen mørke bilder til nattfoto fanen. Mitt ønske til brukeren er at han/hun sitter igjen med et seriøst inntrykk av bedriften.

Her er linken til min web-app: Min webapplikasjon til oppgave 6








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar