fredag 20. mars 2015

Oppbygningsprosess av bloggdesign oppgave 4



1. Logo

Logoen på toppen har jeg lagt litt arbeid i. Har ikke kjempe god erfaring med gimp og derfor måtte jeg lære meg noen ekstra småting for å få logoen som jeg ønsket. Det ble derfor en lengre prosess enn forventet.

2. Bakgrunn og oppbygning

Jeg tenkte at logoen skulle passe til bakgrunnen jeg hadde valgt og det var viktig at den ble fastsatt slik at de lyse fargene ble posisjonert der de passet inn. Feks når brukeren "scroller" nedover med musa vil posisjonen til bakgrunnen være uforandret.

3. Fargevalg og design

Jeg ønsket at bloggen skulle se oversiktelig og enkel å lese. Fargevalgene ble derfor noe like websiden. Blå/Lyseblå/Lyshvit overgang med leselig sort tekst på hvitt. Igjen lyse og lette fargevalg.

4. Posisjonering

Jeg ville ha en enkel og midtstilt blogg slik at all informasjon ble midtstilt. Jeg flyttet derfor bloggarkiv og kommentarfeltene i bunn for å få et mer ryddig inntrykk for brukeren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar